DOLAR 32,2035 0%
EURO 35,0479 0.09%
ALTIN 2.528,781,14
BITCOIN %
İstanbul
19°

PARÇALI BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
İstanbul Boğazı’nda Kılavuz Kaptan Alan Gemi Sayısı Arttı
34 okunma

İstanbul Boğazı’nda Kılavuz Kaptan Alan Gemi Sayısı Arttı

ABONE OL
29 Aralık 2023 00:36
İstanbul Boğazı’nda Kılavuz Kaptan Alan Gemi Sayısı Arttı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

İstanbul Boğazı’nda, mevcut gemilerin tonajı ve uzunluğunun artmasıyla birlikte coğrafi şartların olumsuzluklarından etkilenmemek için kılavuz kaptan alan gemi sayısı 2022’de yüzde 66,5’e kadar yükseldi.

AA muhabirinin Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğünün internet sitesinden derlediği bilgilere göre, İstanbul Boğazı’ndan, 2006 ile 2023’ün ilk 9 ayını kapsayan dönemde toplam 805 bin 846 gemi geçti. Bu dönemde, gemilerle 9 milyar 940 milyon 568 bin 144 groston yük taşındı.

Kılavuz kaptan alan gemi sayısı 2006’da yüzde 48,44 iken geçen yıl yüzde 66,5’e kadar çıktı. Böylece gemilerin tonajı ve uzunluğunun artmasıyla Boğaz’ın coğrafi yapısına hakim olan kılavuz kaptanlık hizmetine başvuran gemilerde yüzde 18’lik artış kaydedildi.

Bu yılın 9 aylık döneminde ise kılavuz kaptan alan gemilerin oranı yüzde 65 oldu.

Boğaz’dan geçen gemi sayısının zirveye ulaştığı 2007’de ise toplam 56 bin 606 gemiyle toplam 484 milyon 867 bin 696 groston yük taşındı. Gemilerden 26 bin 685’inin kılavuz kaptan hizmeti aldığı kaydedildi.

Geçen yıl, Boğaz’dan geçen 35 bin 146 gemiyle 541 milyon 444 bin 690 groston yük taşındı.

Kılavuz kaptan alan gemilerin sayısı ise 23 bin 380 olarak kayıtlara geçti.

Bu yılın ocak ile eylül döneminde Boğaz’dan 29 bin 92 gemi geçerken bunların 18 bin 951’i kılavuz kaptan hizmeti aldı.

Gemilerle taşınan yük miktarı ise 460 milyon 753 bin 537 groston olarak hesaplandı.

Kılavuz kaptan ücretleri geminin boyutu, ağırlığı ve gidilecek mesafenin durumuna göre değişkenlik gösteriyor.

Hizmet bedeli, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğünce gemi sahiplerinden tahsil ediliyor.

“Gemi kaptanının talebi ile tüm gemilere bu hizmet veriliyor”

Türk Kılavuz Kaptanları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Kaptan Muhammer Arslantürk, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kamu emniyetini önceliğe alan bir faaliyet yürüttükleri söyledi.

Yaklaşık 60 yıldan beri Boğazlar’ın emniyeti ile ilgili hizmet verdiklerini belirten Arslantürk, 350’nin üzerinde aktif çalışan kılavuz kaptanının derneklerinde bulunduğunu belirtti.

Türk Boğazları’ndan geçişte kılavuzluğun “ihtiyari” ve “mecburi” olarak ayrıldığını anlatan Arslantürk, “Marmara içi limanlara gelen ya da Marmara içi limanlardan kalkan gemiler, Türk Boğazları’ndan geçişlerinde kılavuz kaptan almak zorundadırlar. Transit geçen gemilerde ise ihtiyaridir, almayabilirler. Günümüz şartlarında istatistiklere de baktığımızda gemilerin çoğunun burada verilen kaliteli hizmet nedeniyle kılavuz kaptan talep ettiklerini görüyoruz. Gemi kaptanının talebi ile tüm gemilere bu hizmet veriliyor.” dedi.

Arslantürk, kılavuz kaptanın çevre, mal ve seyir güvenliği açısından gemiyi çevreden, çevreyi de gemiden koruma özelliği olduğuna dikkati çekti.

Dünyanın her yerinde riskli sular ve bölgelerde kılavuzluk hizmeti verildiğini vurgulayan Arslantürk, şöyle devam etti:

“Türk Boğazları’na ‘dünyanın atardamarları’ diyorum. Boğazlar’daki gemi manevrası doğal şartlar nedeniyle risk arz etmektedir. Uzun zamandır gemilere hizmet veren meslektaşlarımız, manevra kabiliyetleri ve yetenekleri geliştiği için gemilerin daha az riskle manevralarını tamamlamalarına yardımcı olmaktadır. Bütün gemi kaptanları manevralarını bilir. Fakat kılavuz kaptanların daha kısa zamanda daha doğru kararı verebilme yetisi gelişmiştir.”

Arslantürk, Boğazlar’ın doğal şartlarına göre manevra yapmanın değişiklik gösterdiğini, kılavuz kaptanlarının manevra konusunda uzmanlaştığını ve görev aldıkları bölgenin şartlarını en iyi bilen kişiler olduğunu anlattı.

İstanbul Boğazı’nda yaşanan kazalar neticesinde birtakım tedbirler alındığını aktaran Arslantürk, bu bağlamda 175-200 metre arasındaki tankerlerin geçişlerinin römorkör eşliğinde olduğunu, 200 metrenin üzerindeki tankerlerin ise sadece gündüz geçebileceğini dile getirdi.

Römorkörlerin olası bir kaza veya arıza sebebiyle oluşacak büyük kayıp ve hasarların önüne geçmek için görev aldığının altını çizen Arslantürk, “Bunların dışındaki gemiler için de Boğaz’ın kritik noktalarında konuşlandırılmış tahlisiye botları, römorkörler mevcut. Arıza yapan ya da farklı bir sebeple kazaya uğrayan gemilere anında müdahale etmek için.” diye konuştu.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
dedektiffixbetKurumsal Mail Hizmetiantalya escortmatadorbethukuk forumDijital Pazarlama Ajansıgaziantep escort bayangaziantep bayan escortizmir hazır betonhaberistanbul evden eve nakliyatdonanımescort bayanwebmaster forum